• 100 jarig Jubileum
  • Team
  • Schoolgids
  • Schooltijden
  • Vakanties & vrije dagen
    • Buitengewoon verlof
  • Leerlingtevredenheid
  • Oudertevredenheid
  • Beleidsdocumenten
    • Sociale veiligheid/ antipestprotocol
    • Meldcode
    • Schoolveiligheidsplan
    • Privacy
    • Klachtenregeling Sarkon
  • Contact
  • Jaarplan 2024-2025
  • Jaarverslag 2023-2024
  • Kanjertraining
  • Wijzer in Executieve Functies
  • Perspectief op Onderwijs (POS)
  • School en ouders
  • Oudervereniging
  • Medezeggenschapsraad
  • Werkgroep ouderbetrokkenheid
  • Realisatie van KDV en BSO
  • Kinderdagopvang 2-4 Villa Grut
  • Buitenschoolse opvang 4-12
  • Kidsclub
  • Onderbouw
  • Middenbouw
  • Bovenbouw
  • Kennismaken
  • Vacatures

Suggesties

 

Wij nodigen ouders uit om klachten en suggesties met een medewerker of de schoolleiding te bespreken en samen te zoeken naar een oplossing. Het uitgangspunt van de samenweking met ouders is 'praten met in plaats van praten over.' 

 

Klachtenregeling Sarkonscholen

Als er sprake is van een verschil van mening, een klacht of een geschil richting één van onze medewerkers (en personen die functioneel betrokken zijn bij de school/stichting), dan gelden de volgende afspraken:

  1. Het eerste aanspreekpunt is de medewerker zelf, waarmee u van mening verschilt, een klacht over heeft of een geschil mee heeft. De beste oplossing is altijd om er samen uit te komen.
  2. Lukt dat niet, dan kunt u het verschil van mening of het geschil voorleggen aan de schoolleider, die, na beide partijen te hebben gehoord, zal proberen tot overeenstemming te komen. Deze klacht kan schriftelijk en/of mondeling plaatsvinden.
  3. Is dat ook niet succesvol, dan is de volgende stap om schriftelijk een klacht in te dienen bij het College van Bestuur van Stichting Sarkon. Het adres vindt u op de website. Sarkon streeft ernaar om iedere klacht binnen 4 weken op te lossen. Deze termijn kan met ten hoogste 4 weken worden verlengd. De reden van deze verlenging zal het College van Bestuur schriftelijk kenbaar maken bij de klager en de aanklager.
  4. Ook kunt u overleggen met onze externe vertrouwenspersoon: Bernadette Hes-Boots van In-B-tween Advies. Bij haar kunnen ouders/medewerkers geen klacht indienen, maar zij denkt mee. Zij staat naast ze en bedenkt samen mogelijke oplossingen. Zij doet geen uitspraken. Bernadette Hes-Boots is bereikbaar via telefoonnummer: 06-25538458 of via het e-mailadres: info@in-b-tweenadvies.nl.
  5. Zijn er klachten over seksuele intimidatie, seksueel misbruik, ernstig psychisch of fysiek geweld, dan kunt u contact opnemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900 1113111.
  6. Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunnen mensen terecht bij Geschillencommissies Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website kunt u terecht voor informatie over de GCBO, de (klachten)procedures, de samenstelling van de commissies, de wet- en regelgeving en de jurisprudentie.

Laatste nieuws

Beestenbende

Meer

Carnaval op de Sint Joseph

Meer

Samenwerking met Croon en Bergh

Meer

Meer nieuws

Agenda

Reünie oud-leerlingen Sint Josephschool

21 maart 2026 - 15:00 uur

Kindcentrum Sint Joseph


Den Gouden Hoeck 6
1754 KL  Burgerbrug
0226 - 381 615

directeur.sintjoseph@sarkon.nl

 

Social media


Copyright 2025 - Sint Joseph School
Inloggen | SdH Vormgeving - /Team4School - Vormgevers